Алгоритм отримання доступу в підсистемі «Електронний суд» для ознайомлення із матеріалами справи
Підготувала Тетяна Рабко, адвокат, регіональний представник молодіжного комітету НААУ – UNBA NextGen у Донецькій області.
Рабко Тетяна
22.08.2022

Згідно із вимогами процесуального законодавства учасники справи мають право ознайомлюватися з матеріалами справи, робити з них витяги, копії, одержувати копії судових рішень (п. 1 ч. 1 ст. 43 ЦПК України, п. 1 ч. 1 ст. 42 ГПК України, п. 1 ч. 3 ст. 44 КАС України)

Порядок ознайомлення з матеріалами справи регламентовано Розділом Х Інструкції з діловодства в місцевих та апеляційних судах України, що затверджено наказом ДСА України від 20.08.2019 №814.

Згідно із п. 2 Розділу Х Інструкції з діловодства в місцевих та апеляційних судах України ознайомлення з матеріалами справи (кримінального провадження) проводиться виключно у приміщенні суду, у визначеному наказом голови суду місці, протягом усього робочого часу суду та в присутності працівника апарату суду.

Однак, із початком функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної система (ЄСІТС) з’явилась додаткова можливість ознайомлення із матеріалами справи без обмеженні у часі доби та необхідності витрачати час на візит до суду, оскільки доступ для ознайомлення можливий через підсистему «Електронний суд».

Слід відзначити, що у разі подання позову до суду через підсистему «Електронний суд» зазначена справа автоматично буде додана до Вашого кабінету ЄСІТС у підсистемі «Електронний суд».

Важливо! Ключовим реквізитом для отримання доступу у підсистемі «Електронний суд» до матеріалів справи є внесення до автоматизованої системи документообігу суду РНОКПП/код ЄДРПОУ сторони по справі та при необхідності її представника (у разі надання доступу представнику).

Додаткові способи отримання доступу до матеріалів справи у підсистемі «Електронний суд»:

  • формування ордеру у підсистемі «Електронний суд»;
  • подання заяви про ознайомлення з матеріалами справи в електронному вигляді ( внесення РНОКПП / коду ЄДРПОУ до додаткових відомостей про учасника справи та надання доступу до електронної справи ).

Для можливості формування електронного ордеру в ЄСІТС в профілі користувача у підсистемі «Електронний суд» обов’язково повинна міститися відмітка про наявність в нього статусу адвоката.

Формування ордеру у підсистемі «Електронний суд».

Крок 1. Генеруємо ордер через «Особистий кабінет адвоката» на офіційному веб-сайті Національної асоціації адвокатів України https://lk.unba.org.ua/profile/order.

Крок 2. У підсистемі «Електронний суд» обираємо розділ Ордери/довіреності.

Крок 3. Створити ордер.

Крок 4. Заповнюємо:

◦ ПІП/назву юр. особи;

◦ РНОКПП/код ЄДРПОУ;

◦ Адреса проживання/перебування/місцезнаходження;

◦ Контактний номер телефону;

◦ Електронна пошта;

◦ Номер договору/доручення на надання правової допомоги;

◦ Серія/номер ордеру;

◦ Дата видачі ордеру;

◦ ким видано ордер (адвокатом/адвокатським об’єднанням);

◦ Справа.

Якщо адвокатом сформовано електронний ордер через підсистему «Електронний суд» із зазначення номеру справи, то через декілька хвилин ним буде отримано повідомлення про надання адвокату доступу до справи за допомогою Електронного кабінету Користувача ЄСІТС. Після цього, зазначена справа відобразиться у підсистемі «Електронний суд» у розділі «Мої справи» та буде доступна для ознайомлення.

З публікацією на тему «Ордер. Алгоритм формування адвокатом ордеру в підсистемі «Електронний суд» Ви можете ознайомитися за посиланням: https://bit.ly/3wolKf7

Важливо! У разі якщо судом не було заповнено у автоматизованої системи документообігу суду РНОКПП/код ЄДРПОУ Вашого клієнта, то Ви не зможете сформувати ордер у підсистемі «Електронний суд». В такому випадку є можливість подання заяви про ознайомлення з матеріалами справи в електронному вигляді ( внесення РНОКПП / коду ЄДРПОУ до додаткових відомостей про учасника справи та надання доступу до електронної справи ).

Заява про ознайомлення з матеріалами справи в електронному вигляді ( внесення РНОКПП / коду ЄДРПОУ до додаткових відомостей про учасника справи та надання доступу до електронної справи ) міститься в каталозі заяв. Крім того, при її заповненні Ви можете ознайомитися із шаблоном.

Після опрацювання зазначеної заяви працівником суду, у розділі Мої справи у Заявника з’явиться необхідна справа.

Якщо учасник справи під час ознайомлення із матеріалами електронної справи у підсистемі «Електронний суд» виявіть відсутність документів, то в нього є можливість подати Повідомлення про відсутність матеріалів у електронній справі.

Повідомлення про відсутність матеріалів у електронній справі подається через справу шляхом вибору у каталозі відповідної заяви. При її заповненні Ви можете ознайомитися із шаблоном.

Після опрацювання зазначеної заяви працівником суду, справа доповниться відповідними документами.

Реєстрація на майбутні заходи лектора:

Вебінар: “Електронне судочинство: навички роботи адвоката з електронними сервісами” https://bit.ly/3IT9kkj

Вебінар “Відшкодування витрат на професійну правничу допомогу. Огляд судової практики” https://bit.ly/3PDeCCd