Вища освіта в умовах воєнного стану, якість процесу, ефективність та конкурентоспроможність результату: Ольга Поєдинок
Онлайн-освіта в умовах воєнного стану
Поєдинок Ольга
27.12.2022

Під час фахової дискусії: «Онлайн-освіта в умовах воєнного стану: виклики, ризики та ефективні способи захисту прав учасників освітнього процесу», Ольга Поєдинок, адвокат, к.ю.н., заступниця Голів комітетів з міжнародного права та з питань гендерної політики НААУ презентувала доповідь на тему: «Вища освіта в умовах воєнного стану: якість процесу, ефективність та конкурентоспроможність результату».

Процес – «по можливості», результат – «як годиться»: досяжна ціль для ЗВО чи самообман? Саме на викладачів лягає основний тягар відповідальності за те, якою буде відповідь на це запитання. Організувати навчальний процес на належному рівні в умовах війни складно, проте результати навчання, які пропонується досягати, залишилися незмінними, незважаючи на пандемію, повномасштабну війну, відключення електроенергії та відсутність Інтернету.

За цих обставин викладач опиняється у ситуації, за якої довкола перебуває значна кількість різних груп впливу з подеколи різними інтересами, а саме:

  • студентство, яке перебуває в різних об’єктивних і суб’єктивних обставинах;
  • батьки з різним баченням процесу та результатів навчання;
  • адміністрація ЗВО;
  • держава.

За таких умов задля забезпечення навчального процесу та запобігання конфліктним ситуаціям слід орієнтуватися на:

  • нормативно-правові акти (наприклад, ст. 42 ЗУ «Про освіту» – «академічна доброчесність»);
  • внутрішні документи ЗВО (накази, положення, описи освітніх програм, робочі програми навчальних дисциплін тощо);
  • вказівки та роз’яснення адміністрації ЗВО;
  • здоровий глузд.

Як знайти баланс?

  • пам’ятати про свою роль і цінувати свою працю;
  • дотримуватися вимог нормативно-правових актів;
  • знати зміст внутрішніх документів ЗВО та стежити за змінами;
  • вимагати роз’яснень від адміністрації ЗВО (письмово);
  • шукати взаємоприйнятні варіанти спільно зі студентством;
  • спілкуватися в письмовій формі;
  • здійснювати відеофіксацію;
  • заохочувати студентські ініціативи щодо захисту прав та інтересів.

Трансляція фахової дискусії доступна для перегляду: https://bit.ly/3Hxtphi

Підсумки фахової дискусії: https://bit.ly/3BXBs3D

Ознайомитися з матеріалами, підготовленими за наслідками фахової дискусії:

Право дітей (студентів) на аліменти та інші форми утримання, вплив обставин, обумовлених онлайн-навчанням. https://bit.ly/3hTXZr7

Онлайн-навчання, ризики відповідальності для батьків, способи захисту та відновлення порушених прав. https://bit.ly/3vgKBQY

Який порядок переведення студентів з ТОТ з контрактної форми навчання на бюджетну? https://bit.ly/3Wsuc7R

Подвійне навчання українських дітей: вибір батьків чи інтереси дитини? https://bit.ly/3C5AuCn