Працюємо як команда: модель ефективної взаємодії адвоката з клієнтами
Про модель ефективної взаємодії адвоката з клієнтами розповіла адвокат, бізнес-медіатор Промислово-торгівельної палати Мюнхена та Верхньої Баварії, керуючий партнер АО “Закон Перемоги”, медіатор Центру медіації Київської ТПП, сертифікований тренер з розвитку Soft Skills Марина Саєнко під час заходу з підвищення професійного рівня адвокатів, що відбувся у Вищій школі адвокатури НААУ.
Саєнко Марина
14.04.2025

Лектор докладно проаналізувала разом з учасниками модель ефективної взаємодії адвоката з клієнтами, а саме:

  • 1. Довіра як фундамент для побудови міцних стосунків адвоката з клієнтом.
  • 2. Робота з очікуваннями клієнта від взаємодії з адвокатом.
  • 3. Концепція роботи з потребами клієнта, а не лише з позиціями.
  • 4. Типові помилки адвокатів при комунікації з клієнтами.
  • 5. Інструменти адвоката для побудови з клієнтом тривалих міцних стосунків.

У рамках характеристики моделі ефективної взаємодії адвоката з клієнтами акцентовано на наступному:

1. Довіра як фундамент для побудови міцних стосунків адвоката з клієнтом

Довіра є фундаментом для побудови міцних стосунків адвоката з клієнтом.

Довіра – це міст, з якого починається ваш рух назустріч одне до одного.

Довіра – це те, що потребує постійної інвестиції вашої уваги.

Довіра – це те, що стає фундаментом вашої ефективної взаємодії.

2. Робота з очікуваннями клієнта від взаємодії з адвокатом

Важлива ефективна взаємодії адвоката з клієнтами:

  1. Комфорт у процесі взаємодії.
  2. Спільна робота на результат.
  3. Профілактика конфліктів.
  4. Вплив на лояльність клієнта.

3. Концепція роботи з потребами клієнта, а не лише з позиціями

Позиція – це верхівка айсберга запиту клієнта, на цьому рівні немає найкращих рішень.

Потреби – це те, чого дійсно прагне та потребує клієнт, що дасть відчуття задоволеності від результату взаємодії з адвокатом.

Тому, слід пірнати з клієнтом на глибину і будувати партнерську взаємодію.

4. Типові помилки адвокатів при комунікації з клієнтами:

  1. Поверхневе слухання.
  1. Поспішні висновки та припущення.
  1. Відсутність цілі комунікації.
  1. Відсутність плану комунікації.
  1. Ігнорування очікувань.
  1. Обмеження позиціями.
  1. Робота з кейсом, а не з клієнтом.

Комунікативні перешкоди:

  • Різні картини світу.
  • Різні мотиви.
  • Різний словник.
  • Різні канали сприйняття.
  • Ресурсний стан.

5. Інструменти адвоката для побудови з клієнтом тривалих міцних стосунків:

  • Довіра.
  • Активне слухання.
  • Емпатія.
  • Розуміння потреб.
  • Встановлення правил.
  • Розподіл ролей та відповідальності.

Першоджерело - https://tinyurl.com/mun3c4jy