Марина Саєнко, адвокат, бізнес-медіатор Промислово-торгівельної палати Мюнхена та Верхньої Баварії, керуючий партнер АО «Закон Перемоги», медіатор Центру медіації Київської ТПП, сертифікований тренер з розвитку Soft Skills, провела у Вищій школі адвокатури НААУ захід з підвищення кваліфікації адвокатів на тему: «Перша зустріч адвоката з клієнтом: від захоплення до серйозних стосунків».
Лектор розпочала вебінар із вислову Коко Шанель «У вас не буде другого шансу справити перше враження», адже саме під час першої зустрічі адвоката з клієнтом формується перше враження про професійні та особисті якості спеціаліста.
Перша враження про адвоката справляє:
• форма (обстановка, зовнішній вигляд, настрій, час);
• зміст (зосередженість, налаштованість, тон і тембр, міміка, пози та жести, грамотність та зміст розмови).
Під час першої зустрічі потрібно проговорити досвід, очікування, інтереси, ресурси, доступну мову. Пояснити, що та чому важливо.
Важливим при першій комунікації з клієнтом є і врахування «фільтрів» сприйняття:
• ярлики;
• стереотипи;
• упередження;
• установки;
• ефект ореолу.
У комунікації можуть використовувати наступні рівні слухання:
• поверхневе – фокус уваги на собі;
• фактичне – на цьому рівні ми слухаємо, щоб отримати нову інформацію, ми здатні виправляти отриману інформацію.
• активне (емпатичне) – фокус уваги на співрозмовникові та створення з ним зв’язку;
Проте, як зазначає, Марина Саєнко, адвокатам варто застосовувати саме активне слухання, яке включає в себе багато різних інструментів та дозволяє зчитувати не тільки те, що говорить клієнт, але й те, яким чином він це робить.
До інструментів активного слухання належать:
• дослідження інтересів;
• робота із питаннями;
• рефреймінг;
• парафраз;
• резюмування;
• тест на реалістичність.
Серед помилок, яких припускаються адвокати у комунікації з клієнтом, лектор виділила наступні:
• думати, що точно розумієте, про що людина думає;
• бути переконаним у своїй правоті;
• бути впевненим, що Вас зрозуміли, бо Ви переконливо говорите;
• не слухати уважно;
• не ставити цілі в спілкуванні (або ставити їх неправильно);
• зосереджуватись тільки на процесі;
• думати про те, що сказати, а не те, як це зробити;
• зневажати або недооцінювати опонента;
• робити швидкі висновки.
Наприкінці вебінару Марина Саєнко виділила золоті правила першої розмови з клієнтом:
• ретельна підготовка;
• побудова довіри;
• увага до деталей;
• наявність ресурсу;
• відмова від установок;
• активне слухання;
• робота з інтересами та очікуваннями;
• правила взаємодії.
Відеофрагмент доступний для перегляду на сторінці Вищої школи адвокатури НААУ у Facebook: http://surl.li/kefoe
Тематичний огляд матеріалу на сторінці Advokat Post: http://surl.li/kefol
Цікаві публікації лектора:
• Допомогти не можна нашкодити. Про особливості комунікації адвоката з клієнтом під час війни. http://surl.li/kefpy
• Як подолати стрес: про дієві способи відновлення в стресових ситуаціях. http://surl.li/kefqg
Більше про заходи з підвищення кваліфікації адвокатів у розкладі Вищої школи адвокатури НААУ: https://cutt.ly/g9AAiVQ