Memorandum of аssociation (MOA): інсайти для тріумфу бізнесу
Фахова дискусія «Constitutional documents of the companies: правові та лінгвістичні аспекти установчих документів компаній»
Кіріяк Оксана
25.03.2024

Яка правова природа Меморандуму про асоціацію, які його структурні елементи та значення? – розповіла докладно кандидат юридичних наук, доцент кафедри приватного права Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича Оксана Кіріяк.

Спікер ознайомила слухачів із визначенням терміну memorandum of аssociation (далі також – MOA) is a legal document that outlines the fundamental details and objectives of a company, including its name, location, purpose, and the types of activities it is authorized to undertake.

Оксана Кіріяк наголосила, що MOA є невід’ємним компонентом статуту компанії і слугує орієнтиром для зацікавлених сторін та регуляторних органів, щоб зрозуміти сферу діяльності та мету компанії.

Специфіка memorandum of аssociation полягає у наступному:

·він слугує своєрідним планом, що забезпечує чіткі та правові рамки для існування та діяльності компанії;

·завдяки МОА зацікавлені сторони та регуляторні органи отримують уявлення про сенс існування компанії, спрямовуючи її шлях та визначаючи її роль у бізнес-ландшафті.

Далі лектор охарактеризувала структурні елементи меморандуму про асоціацію:

·name clausethis section includes the official name of the company, which must be unique and comply with legal requirements

·registered office clause – specifies the location of the company's registered office, which is crucial for legal and official communications

·object clauseоutlines the primary and ancillary objectives for which the company is formed, defining the scope of its operations.

·liability clause – describes the liability of the company's members or shareholders, indicating whether it is limited or unlimited, and the nature of their liability. 

Серед вимог, яким має відповідати меморандум про асоціацію, спікер виділила:

1.Ясність і точність: складаючи меморандум про асоціацію, слід використовувати чіткі, точні та однозначні формулювання, уникати розмитих термінів і переконатися, що документ точно відображає мету, структуру та інші важливі деталі компанії;

2.Дотримання правових норм: слід перевірити, чи відповідає меморандум про асоціацію всім відповідним правовим вимогам і нормам. Документи повинен відповідати чинному законодавству юрисдикції, в якій зареєстрована компанія.

Оксана Кіріяк окремо звернула увагу на прийменники та правильні дієслова, які зазвичай використовуються при обговоренні або складанні меморандумів про асоціацію.

Спікер підкреслила, що хоча не існує прийменників, характерних виключно для меморандумів про асоціацію, певні прийменники зазвичай використовуються при обговоренні або складанні меморандумів про асоціацію. У якості прикладів наведені наступні:

In accordance with: To indicate conformity with laws or regulations.

- The amendments were made in accordance with the provisions of the MOA.

Subject to: Denoting a condition or requirement.

- The changes are subject to the approval of the board, as stated in the MOA.

Under: Signifying authority or jurisdiction.

-The company operates under the terms specified in its MOA.

In pursuance of: To express the fulfillment of a goal or objective.

- The actions were taken in pursuance of the objectives outlined in the MOA.

By virtue of: Indicating a legal basis or authority.

- The directors have the power to act by virtue of the MOA.

Оксана Кіріяк також наголосила на вирішальному значенні використання правильних дієслів в установчому договорі (меморандумі), оскільки це забезпечує точність і ясність у вираженні юридичних дій, зобов’язань і повноважень. Точний вибір дієслова сприяє юридичній чинності документа, не залишаючи місця для неправильного тлумачення та сприяючи чіткому розумінню ролей та обов’язків, викладених у меморандумі.

Лектор запропонувала учасникам заходу ознайомитися з добіркою правильних дієслів:

Draft: Prepare the initial version of the MOA.

Sign: Execute the MOA by affixing signatures.

Amend: Make changes or modifications to the MOA.

Approve: Obtain formal consent or agreement for the MOA.

Review: Scrutinize the MOA for accuracy and completeness.

Authorize: Grant official permission or power related to the MOA.

Revise: Make revisions or corrections to the MOA.

Adopt: Formally accept or approve the MOA.

Execute: Carry out or complete the legal formalities of the MOA.

File: Submit the MOA to the appropriate authorities or keep it on record.

Матеріал підготовлено за наслідками фахової дискусії «Constitutional documents of the companies: правові та лінгвістичні аспекти установчих документів компаній», що відбулася  у  Вищій школі адвокатури НААУ 18 березня за ініціативи Центру правничої лінгвістики.

Запис фахової дискусії доступний для ознайомлення за посиланням: https://tinyurl.com/2p8yft9p

 

Зареєструватися на онлайн-курс «Contract law: Know the Legal English fundamentals». http://tinyurl.com/n78dtzy9