8 березня 2022 р. у Вищій школі адвокатури НААУ відбулася відкрита лекція на тему “Як спілкуватися з дитиною, яка перебуває у складних життєвих обставинах?”.
У правовій площині виступу спікер акцентувала на визначенні поняття “дитина, яка перебуває у складних життєвих обставинах”, закріпленого у Законі України «Про охорону дитинства», а також належності воєнних дій чи збройних конфліктів до обставин та умов, що негативно впливають на її життя, стан здоров’я та розвиток, а також спричиняють загрозу її життю і безпеці.
— надання їй та її батькам комплексу необхідних послуг та соціальної допомоги.
Механізм взаємодії органів державної влади, органів місцевого самоврядування, закладів освіти, охорони здоров’я, соціального захисту населення, інших закладів та установ під час забезпечення соціального захисту дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, їх безпеки, а також надання необхідної допомоги з урахуванням потреб унормовано Порядком, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2020 № 585.
Під час лекції Людмила Гриценко предметно зупинилася на повноваженнях суб'єктів реагування, повідомила контактну інформацію про них, та інформувала учасників про порядок вчинення дій фізичними чи юридичними особами, яким стало відомо про дитину, що перебуває у складних життєвих обставинах.
Також лектор поділилася з учасниками знаннями і досвідом комунікації з дітьми, які перебувають у складних життєвих обставинах, особливостями спілкування з малолітніми, неповнолітніми та підлітками за наявності ознак психологічної травми, а також порадами як спілкуватися з дитиною в укритті, під час бомбардувань та в інших стресових ситуаціях.
З чого почати: на початку розмови варто проговорити “що” буде відбуватися і “як” це буде відбуватися; домовитися про домовленості; розказати про свої очікування від комунікації; запитати думку дитини про те, про що ви плануєте поговорити; надати можливість дитині розказати своїми словами свою версію подій.
«Попереджений – значить озброєний» це важливий принцип комунікації , застосовуючи який дитину інформують про можливі дії та можливі наслідки.