Вебінар: «Онлайн-Булінг: порядок реагування, особливості доказування, відповідальність за вчинення і приховування»
Інтернет-технології стали невід’ємною частиною життя сучасної дитини, вони відкривають можливості для школярів користуватися електронними бібліотеками, різноманітними сайтами освітнього, пізнавального та розважального характеру. В Інтернеті діти проводять більшу частину свого часу у цілях саморозвитку, спілкування та відпочинку.
Та поруч з перевагами онлайн-технологій віртуальне життя може нести в собі ризики для підлітків стати жертвами кібербулінгу через недостатню обізнаність з правилами безпеки в Інтернеті, необережним поводженням зі своїми персональними даними.
За даними опитування, представленого 4 вересня 2019 року Дитячим фондом ООН (ЮНІСЕФ), в Україні 29% опитаних підлітків були жертвами кібербулінгу, а 16% були змушені пропускати через це шкільні заняття.
До поширених видів кібербулінгу відносяться наступні:
- відеозйомка на телефон з подальшим поширенням в Інтернет;
- зйомка та монтаж відеоматеріалу з подальшим поширенням в мережі, використання фіктивного ім’я;
- поширення образливих, інтимних фото;
- вчинення насильства та запис відеоролика, поширення в групах;
- домагання через смс – повідомлення, телефонні дзвінки;
- неетичні коментарі під публікаціями, нецензурні висловлювання, образливі повідомлення в групах;
- наявність фото-, відео- та аудіоматеріалів фізичних або психологічних знущань, сексуального (інтимного) змісту.
Такі дії викликають у дитини-жертви емоційні переживання, негативно впливають на ментальне здоров’я дитини, відображаються на її успішності.
В умовах війни, коли онлайн-освіта та дистанційне навчання вийшли на перше місце, що пояснюється, перш за все, безпековими пріоритетами, ризики стати жертвою кібербулінгу зросли, а тому питання алгоритмів реагування на ситуації кібербулінгу набули особливої актуальності.
- Про онлайн-навчання і безпечне освітнє середовище в умовах воєнного стану. Правовий аспект антибулінгової політики закладу освіти,
- Види і прояви онлайн-цькування учасників освітнього процесу в огляді практичних ситуацій,
- Порядок реагування на випадки булінгу (цькування) в закладі освіти: як обрати найбільш ефективний спосіб захисту?
- Особливості збору інформації щодо випадків булінгу, вчиненого із застосуванням засобів електронної комунікації.
Відповідальність за вчинення та приховування булінгу в закладі освіти,
А також судову практику: проблеми та перспективи, розповість під час вебінару «Онлайн-Булінг: порядок реагування, особливості доказування, відповідальність за вчинення і приховування» Лариса Гретченко, адвокат, медіатор, керівник Центру «Адвокат дитини» ВША НААУ, заступник Голови Комітету з сімейного права НААУ.
Зареєструватися на захід з підвищення кваліфікації адвокатів можна за посиланням: https://cutt.ly/08tPh9N