
Стрімке зростання та розвиток інформаційних технологій зробили використання Інтернету щоденною звичкою: для когось Інтернет став корисним інструментом в роботі та навчанні, а для когось – розвагою та способом відволіктися від щоденних турбот за переглядом нового серіалу на Netflix… Активними користувачами мережі, безумовно, на сьогодні є діти, які більшість свого вільного часу проводять за соцмережами, захоплююче спілкуються з однолітками на форумах, ведуть блоги про своє життя. Проте у зв’язку з недостатньою обізнаністю щодо правил поводження в Інтернеті та підвищеною вразливістю діти дедалі частіше наражаються на ризик стати жертвами фішингу, кібербулінгу, секстингу, грумінгу тощо. Саме тому важливим є розуміння механізмів попередження ризиків під час користування мережею Інтернет та захисту прав дитини у випадку їх порушень.
З метою привернути увагу до проблематики захисту цифрових прав дитини та інструментів ефективної боротьби із загрозами інтернет-технологій пропонуємо ознайомитися зі Збірником матеріалів ІІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції «Безпека дітей в Інтернеті: попередження, освіта, взаємодія», яка проходила протягом 5-9 лютого.
Збірник матеріалів конференції містить основні результати науково-практичних пошуків освітян, правоохоронців, представників громадських організацій та державних органів різних областей України щодо осмислення, виявлення та поширення ефективних практик, які сприяють забезпеченню безпеки дітей в Інтернеті, а також розвитку кіберграмотності педагогічної спільноти.
У збірнику доповіді викладено за окремими тематичними напрямками:
·Соціально-педагогічний вимір поняття «Права дитини в Інтернеті»
·Інформаційна безпека дітей в умовах воєнного стану
·Організаційно-педагогічні умови формування безпечної поведінки здобувачів освіти в Інтернеті
·Соціально-педагогічний вимір понять «цифрові сліди», «цифрові тіні»
·Створення якісного безпечного україномовного контенту в мережі Інтернет: тренди, ролі, можливості
·Небезпечне спілкування онлайн: ризики, правила, механізми звернення про допомогу й захист
·Технологічні інструменти та рішення формування безпечного Інтернет-простору дитини
·Розвиток кіберграмотності педагога
·Соціальна профілактика правопорушень дітей у кіберпросторі
·Особливості виявлення, фіксації та розкриття правопорушень, вчинених відносно дітей з використанням мережі Інтернет
Уже традиційно співорганізатором заходу виступив Центр «Адвокат дитини», метою якого є згуртування осередку правозахисників дитини та об’єднання в темі дитячого права мультидисциплінарної аудиторії правників всіх спеціальностей, освітян, службовців у справах дітей, громадських діячів, міжнародних партнерів та всіх осіб, зацікавлених проблематикою захисту дітей.
У збірнику можна ознайомитися із тезами адвоката, медіатора, Голови Комітету НААУ з питань сімейного права Лариса Гретченко на тему: «Протиправна поведінка в кіберпросторі: межі відповідальності дітей, батьків та закладу освіти», а також адвоката, кандидата юридичних наук, доцента Олени Юшкевич на тему: «Залучення неповнолітніх до протиправних дій щодо наркотичних засобів за допомогою цифрових технологій».
Переглянути та завантажити збірник можна за посиланням: https://tinyurl.com/5n89s7ca
Пов’язані новини:
·Розвиток кіберграмотності та ефективні практики, які сприяють безпеці дітей в Інтернеті: Центр «Адвокат дитини» виступив співорганізатором конференції. https://tinyurl.com/yc5wu5yt