
Ми запитали адвокатів чи мають вони зареєстровану офіційну електронну адресу в ЄСІТС:
76.3% — мають;
12,2% — не мають;
11,4% — тільки планують зареєструвати
На питання чи зареєстровані адвокати у підсистемі «Електронний суд», були отримані наступні відповіді:
83,7% — зареєстровані;
9% — ні;
7,3% — тільки планують.
Адвокати дали відповідь щодо того, яким чином вони направляють процесуальні документи до суду:
25.1% — Через підсистему «Електронний суд»;
23,7% — Електронною поштою;
24,4% — Поштові сервіси;
26,8% — Особисто через канцелярію суду
Ми запитали адвокатів про те, який функціонал підсистеми «Електронний суд» їм було б цікаво дізнатися на заходах з підвищення кваліфікації:
22,7% — реєстрація та початок роботи;
48,7% — подання позову та клопотань по справі;
58.8% — подання доказів;
34.5% — підтвердження повноважень представника;
26.9% — сплата судового збору;
73,1% — надсилання документів сторонам по справі;
50% — оскарження судових рішень;
Ми дізнались у адвокатів, чи приймали вони участь у заходах з підвищення кваліфікації на тему Електронного судочинства:
48,4% — Ні, не проходив(ла);
17,5% — Так, проходив(ла);
28.5% — Ні, проте планую;
5,7% — Ні, і не планую.
Ми поцікавились, чи виникають у адвокатів складнощі під час використання підсистеми «Електронний суд»:
16,5% — Ні, не виникають;
23,5% — Так, часто;
46,9% — Так, не часто;
Ми запитали адвокатів, чи на їхню думку, необхідно щось змінити в роботі підсистеми «Електронний суд»:
4,5% — Підсистема не потребує змін;
55,8% — Важко відповісти;
Також, адвокати додали, що необхідно додати такий функціонал, як:
— форматування документів;
— не всі прикріплені документи відкриваються;
— статус завантаження може показувати протягом місяців;
— не до всіх матеріалів справи можна отримати доступ;
— зробити доступним вхід в якості "адвокат", а не як фізична особа чи представник;
— удосконалити синхронізацію обміну даними з ЄРАУ та Е-суд;
— скасувати необхідність кожного разу додавати документи на підтвердження повноважень, якщо вони вже є у системі;
— потребує спрощення алгоритму взаємодії, оскільки не завжди зрозуміла логіка послідовності дій;
— зробити так, щоб не показувало абсолютно усі справи моїх клієнтів , а лише ті, де я приймаю участь;
— дати можливість подавати документи поза затвердженими шаблонами;
— можливість подавати позови, заяви, клопотання від декількох осіб; отримувати звіти про доставку документів зареєстрованим учасникам в системі "Електронний суд";
— прирівняти відправлення стороні документів електронною поштою до відправлення документів через електронний суд (для учасників справи, що не мають кабінету електронного суду);
— можливість прикріплення власних електронних документів, форматів doc(x), PDF, jpeg в якості заяв, клопотань, що надсилаються суду, замість роботи в редакторі електронного суду;
— повне сканування справ – матеріали справи в електронному суді має повністю відповідати за змістом паперовому носі;
— повна інтеграція з реєстром судових рішень (деякі документи наявні лише в реєстрі, а в електронному суді відсутні);
— некоректно відображаються відомості про представника, база в розділі місцезнаходження підтягує тільки населений пункт без адреси. Не зручний формат введення номеру телефону, оскільки данні часто просто копіюються;
— не всі суди відображаються в системі;
— додати можливість змінювати назву справ в переліку моїх справ, оскільки якщо справ багато і є лише номери справ, важко швидко зорієнтуватись де яка справа;
— відмовитись від шаблонів документів;
— відобразити прізвища учасників в розділі справи та заяви, зобов'язати суди завантажувати всі документи до електронного суду;
— зобов’язати суди реагувати на документи, подані засобами системи. Додавати скани документів до системи, які надходять до суду від учасників;
— Підпис кожного файлу у додатках, особливо, коли їх багато, займає забагато часу… можливо, додати можливість вибору, які додатки підписувати КЕП, або підписувати усе одразу, як було раніше;
— надсилання відзивів сторонам у розділі відзиву, зараз відсутня така можливість надсилати позивачу, висвітлює тільки адреси відповідачів; найменування сторін у справах про адмін правопорушення, зараз заявник, представник заявника; прибрати безліч найменувань документів залишити документи по суті справи, письмові пояснення, клопотання/заява;
— додати календар судових засідань з можливістю синхронізації з Google, iPhone. Додати можливість автоматичного перенесення даних клієнта до подальших процесуальних документів після подачі первинного (позовної заяви) процесуального документа.