Повномасштабне вторгнення російської федерації докорінно змінило життя українців. Втрата житла, роботи, загибель рідної людини, отримання бойового поранення, постійні тривоги та стреси впливають на емоційний та психологічний стан, а тому надання правничої допомоги таким клієнтам потребує індивідуального підходу з урахуванням їх вразливого статусу. Про те, як спілкуватися з вразливими групами клієнтів, розповіла під час заходу з підвищення кваліфікації, що відбувся у Вищій школі адвокатури НААУ, Марина Саєнко, адвокат, медіатор, керуючий партнер АО «Закон Перемоги».
Ефективна комунікація є необхідною умовою досягнення бажаного результату у процесі надання професійної правничої допомоги. Для адвоката необхідно встановити контакт із клієнтом, погодити алгоритми дій та належно організувати процес співпраці.
Чому загалом виникають непорозуміння між адвокатом та клієнтом? Причинами цього є:
· відсутність поваги та взаєморозуміння між клієнтом та адвокатом;
· невиправдані очікування клієнта від роботи адвоката;
· відсутність або недостатність комунікації;
· відсутність специфічних навичок комунікації;
· непогодження зручних форматів комунікації;
· різне бачення ситуації.
До типових помилок, які допускають адвокати у комунікації з клієнтом, лектор віднесла:
· поверхневе слухання;
· відсутність роботи з очікуваннями;
· вибірковість сприйняття;
· інтерпретація думок;
· поспішні висновки та припущення;
· відсутність цілі комунікації;
· відсутність плану комунікації;
· ігнорування невербальних каналів комунікації;
· уникнення складних розмов.
Часто побудова ефективного діалогу ускладнюється важкими емоційними станами клієнта та його підвищеною вразливістю.
Так, до вразливих груп клієнтів входять:
· воїни та члени їх сімей;
· тимчасово переміщені особи;
· діти з травматичним досвідом;
· одинокі батьки тощо.
Марина Саєнко відзначила, що у комунікації з вразливими групами клієнтів заборонені:
· жалість;
· маргіналізація;
· панібратство;
· порівняння;
· тиск;
· знецінення;
· звинувачення;
· сарказм;
· токсичний позитив;
· непрохані поради;
· необачна підтримка.
При комунікації з вразливими групами клієнтів слід врахувати наступні особливості:
1. Контрольована емпатія;
2. Увага до роботи з довірою;
3. Відмова від стереотипів;
4. Активне слухання.
Інструментами ефективної комунікації є такі:
1. Надання відчуття безпеки;
2. Активне слухання;
3. Резюмування;
4. Побудова довіри;
5. Робота з інтересами;
6. Встановлення правил.
Відеофрагмент доступний для перегляду на сторінці Вищої школи адвокатури НААУ у Facebook: https://tinyurl.com/86b29d48
Матеріал на сторінці Advokat Post: https://tinyurl.com/34nuzyck
Цікаві публікації лектора:
·Що слід врахувати адвокату при формуванні цінової політики? https://tinyurl.com/mrxufc3r
·Як адвокату підготуватися до складних переговорів? https://tinyurl.com/9fk3z5tk
Зареєструватися на найближчі вебінари лектора:
·Політика ціноутворення та гонорар адвоката: ключові питання та виклики. https://tinyurl.com/3z3xj6s4
·Гонорар адвоката: форми, розмір, особливості. https://tinyurl.com/mrxfmtzc
Більше про заходи з підвищення кваліфікації адвокатів у розкладі Вищої школи адвокатури НААУ: https://cutt.ly/g9AAiVQ